یو پی اس ایران

یو پی اس | باتری | یو پی اس apc

یو پی اس ایران

یو پی اس | باتری | یو پی اس apc

پشتیبان گیری (بک آپ) باتری چیست؟

  • پشتیبان گیری (بک آپ) باتری چیست؟

پشتیبان گیری باتری یا منبع تغذیه بی وقفه یو پی اس، عمدتا برای تهیه یک منبع قدرت پشتیبان برای اجزای سخت افزاری مهم دسکتاپ استفاده می شود.

در بیشتر موارد، این قطعات سخت افزاری شامل کامپیوتر و مانیتورهستند، اما دیگر دستگاه های مکلسان می توانند به UPS نیز برای برق پشتیبان متصل شوند، بسته به اندازه یو پی اس دارد.

علاوه بر این به عنوان پشتیبان زمانی که قدرت خاموش می شود، اکثر دستگاه های پشتیبان گیری باتری نیز به عنوان سیستم های تهویه مطبوع عمل می کنند که اطمینان حاصل می کند که جریان برق به رایانه و لوازم جانبی آن از قطره ها یا پره ها آزاد است. اگر کامپیوتر یک جریان ثابت از برق دریافت نمی کند، آسیب می تواند و اغلب اتفاق می افتد.

در حالی که یک سیستم UPS قطعه مورد نیاز یک سیستم کامپیوتری کامل نیست، از جمله یکی به عنوان بخشی از شما همیشه توصیه می شود. نیاز به تامین قابل اعتماد برق اغلب نادیده گرفته می شود و به طور کامل متوجه نمی شود تا زمانی که آسیب رخ دهد.

هنگامی که یکی از شما انتخاب شدید، می توانید نسخه پشتیبان از تولید کنندگان محبوب مانند APC، Belkin، CyberPower، Tripp Lite و بسیاری دیگر را تهیه و خریداری کنید.

نام های دیگر پشتیبان گیری باتری :

پشتیبان گیری باتری توسط نام های بسیاری انجام می شود. منبع تغذیه بدون وقفه، منبع برق اضطراری، یو پی اس های آنلاین، یو پی اس های آماده به کار، و یو پی اس ها راه های مختلفی برای اشاره به یک پشتیبان باتری هستند.

پشتیبان باتری بین قدرت ابزار (برق از منبع برق دیواری) و قطعات کامپیوتر قرار می گیرد. به عبارت دیگر، رایانه و لوازم جانبی به پشتیبان باتری وصل شده و باطری پشتیبان را به دیوار وصل می کند.

دستگاه های UPS در اشکال و اندازه های مختلف قرار دارند، اما اغلب مستطیل شکل و مستقل هستند. همه پشتیبان گیری های باتری با توجه به باتری یو پی اس موجود در داخل آن بسیارسنگین است.

یک یا چند باتری در داخل یو پی اس به دستگاه هایی که به آن متصل شده اند قدرت می دهند، زمانی که برق از روی دیوار خارج از دسترس نیست. باتری های قابل شارژ و اغلب قابل تعویض هستند، و یک راه حل دراز مدت برای نگه داشتن سیستم کامپیوتر شما در حال اجرا است.

جلوی پشتیبان باتری معمولا یک سوئیچ قدرت را برای روشن و خاموش کردن دستگاه فراهم می کند و گاهی اوقات یک یا چند دکمه اضافی را که عملکردهای مختلفی دارند انجام می دهد. واحدهای پشتیبان باتری نیز اغلب دارای نمایشگرهای LCD هستند که نشان می دهد اطلاعات مربوط به میزان شارژ باتری ها، چقدر قدرت را مورد استفاده قرار می دهند، چند دقیقه برق باقی می ماند، قدرت باید از دست رفته باشد.این عمل استابلایزر را اصلاح می کند.

پشت یو پی اس از یک یا چند خروجی که پشتیبان گیری باتری را ارائه می دهند استفاده می شود. علاوه بر این، بسیاری از دستگاه های پشتیبان گیری باتری همچنین دارای حفاظت از ولتاژ در رسانه های اضافی و گاهی حتی حفاظت از اتصالات شبکه، و همچنین خطوط تلفن و کابل است.

یو پی اس On-Line UPS در مقابل دستگاه UPS مکلسان :

دو نوع یو پی اس های مختلف وجود دارد: یو پی اس آماده به کار یک نوع پشتیبان باتری است که شبیه به منبع تغذیه بدون وقفه است، اما به سرعت عمل نمی کند.

روش UPS آماده به کار با نظارت بر قدرت است که به عرضه پشتیبان باتری می آید و نه تغییر به باتری تا زمانی که یک مشکل را تشخیص میدهد. از سوی دیگر، یو پی اس در خط، همیشه قدرت را برای کامپیوتر فراهم می کند، به این معنی که آیا مشکل شناسایی شده است یا خیر، باتری همیشه منبع قدرت کامپیوتر است.

شما می توانید یک یو پی اس به صورت آنلاین فکر کنید، مگر اینکه باتری در لپ تاپ باشد. در حالی که یک لپ تاپ به یک منبع برق متصل است، از طریق باتری که از طریق دیوار به طور مداوم قدرت ثابت را دریافت می کند. اگر قدرت دیوار برداشته شود (هنگام قطع برق یا هنگامی که کابل برق را جدا کنید)، با توجه به باتری داخلی، لپ تاپ قادر به ادامه کار با آن می شود.


پشتیبان گیری باتری چیست؟


واضح ترین تفاوت بین دنیای واقعی دو نوع سیستم پشتیبان گیری باتری این است که با توجه به اینکه باتری دارای قدرت کافی است، کامپیوتربا قطع برق قطع نخواهد شد، اگر آن را به یک یو پی اس به صورت آنلاین متصل کنید شاید قدرت کافی نداشته باشد و به سرعت جواب ندهد اما کار شما را راه می اندازد.

اطلاعات بیشتر در مورد پشتیبان گیری باتری :

برخی از سیستم های پشتیبانی و سرویس و نگهداری این دستگاه ممکن است به نظر بی معنی باشد زیرا آنها فقط چند دقیقه قدرت عرضه می کنند. با این حال، چیزی که باید در نظر بگیرد این است که با حتی 5 دقیقه قدرت اضافی، شما می توانید با خیال راحت هر فایل باز را ذخیره کنید و کامپیوتر را خاموش کنید تا از آسیب سخت افزار یا نرم افزار جلوگیری شود.

چیز دیگری برای به خاطر سپردن این است که چقدر ناامید کننده است که کامپیوتر شما بلافاصله خاموش شود، وقتی که قدرت حتی چند ثانیه خاموش شود. با اتصال کامپیوتر به یو پی اس در خط، چنین رویدادی ممکن است حتی متوجه نشود، زیرا باتری قبل از آن، در طول و یا بعد از قطع برق، توان را فراهم می کند.


http://makelsanco.ir/what-is-battery-back-up-backup/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.