یو پی اس ایران

یو پی اس | باتری | یو پی اس apc

یو پی اس ایران

یو پی اس | باتری | یو پی اس apc

دوربین مداربسته چه کاربردهای دارند؟

کاربردهای دوربین مدار بسته

کاربردهای دوربین مدار بسته : یکی از اصلی ترین کاربردهای در سیستم های حفاظتی می باشد اما نمی توان گفت تنها کاربردشان به همین قسمت ختم می شود زیرا کاربردهای دیگری مانند نظامی ، صنعتی ، فضایی ، کنترل ترافیک ، تصویربرداری نامحسوس ، ارتباطات و .. دارند .

 

پیشگیری از ارتکاب جرایم :

در بسیاری از موارد برای پیشگیری از ارتکاب جرایم  از جرایم رانندگی تا جرایم جنایی از دوربین مداربسته استفاده می شود . البته امروزه استفاده نامحسوس از دوربین های مخفی بسیار رواج پیدا نموده است. مثلا می توانیم به دستگاههای خود پرداز اشاره کنیم که برای شناسایی جرایمی مانند وارد کردن تصادفی رمز عبور کارت اعتباری به کار گرفته می شود .

با توجه به آخرین آمار های نشان داده شده از  شهرهای بزرگ انگلستان و آمریکا ، حدود 51 درصد ار تعداد جرایم پس از نصب دوربین مداربسته در پارکینگ کاسته شده است . میزان کاهش جرایم در فرودگاهها به 23درصد و دیگر مرکز های عمومی با 7 درصد  کاهش روبرو بوده اند.

 

 

کاربرد صنعتی

در بسیاری از کارخانجات صنعتی که در برخی از مرحله ها و محیط ها حضور فرد خطرناک است یا دشوار و غیر ممکن می باشد از دوربین cctv استفاده می شود مانند کارخانه های شیمیای و نیروگاههای هسته ی .

در مرکز های صنعتی از دوربین های اسکن خط تولید و دوربین های حرارتی بسیار استفاده می شود.

 

کنترل

در بیشتر کشورهای جهان برای کنترل نمودن ترافیک وسایل نقلیه از دوربین های مداربسته استفاده می شود . همچنین برای کنترل ترافیک در خیابان ها و ارسال اطلاعات به واسطه جی پی از به رانندگانی که می خواهند از مسیر خیابان ها عبور کنند.

یکی از کاربردهای که دوربین های مداربسته در کنترل وسایل نقلیه دارند تحت نظارت قرار دادن تصادف ها و شناسایی نمودن جرایم رانندگی می باشد . در آخرین دستاوردهای دوربین در این حیطه شناسایی پلاک خودروها می باشد.

 

امنیت نقل و انتقلات

در بسیاری از نقل و انتقالات عمومی از دوربین های مداربسته برای جلوگیری از حوادثی استفاده می شود که ممکن است خارج از دید صورت اتفاق بیوفتند.

مثلا در متروها ، اتوبوس ها و قطارهای شهری برای اینکه ورود و خروج مسافران کنترل شود از آن استفاده می شود.

 

منبع :https://b2n.ir/46460

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.