یو پی اس ایران

یو پی اس | باتری | یو پی اس apc

یو پی اس ایران

یو پی اس | باتری | یو پی اس apc

بررسی یو پی اس و منبع تغذیه بدون وقفه

بررسی یو پی اس و منبع تغذیه بدون وقفه

بررسی یو پی اس  و منبع تغذیه بدون وقفه

اگر شما در محدوده ای هستید که دچار محدودیت های جریان برق می باشید تا جایی که می توانید از آن استفاده کنید . ما در ادامه برای شما در مورد یو پی اس ها و تغذیه بدون وقفه برای شما مقاله ای آماده کرده ایم .

 البته ما برخی اوقات بررسی واحد های توزیع برق را انجام می دهیم .

آیا شما از نزدیک به یو پی اس و منبع تغذیه بدون وقفه نگاهی داشته اید ؟

اگر ما از جمله افرادی هستیم که به مصرف برق مرکز داده آگاهی داشته باشیم می توانیم به عملکرد و کارایی آنها اطلاع داشته باشم . اخیرا نوشته از تروی میلر وجود داشته است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول نموده است .

اگر بخواهیم در مورد این موضوع به صورت منطقی برخورد کنیم می توانیم بگوییم که این واحد ها خیلی کارآمد هستند در واقع در این قسمت می توان گفت ، امکان کاهش منابع حاشیه‌ای (انسانی و  اقتصادی) مرتبط با حفظ نیرو (انرژی) وجود داشته است . و در واقع این عمل این موضوع را حکم می کند که پیشرفت کمی در زمینه ی مراکز داده محدود به نیروی برق (انرژی و فضا) مورد احتیاج می باشد . اما نباید این موضوع را فراموش کرد و از این واقعیت دور بود که همه ی دستگاههای یو پی اس به صورت یکسان تولیده نشده است .

انواع یو پی اس ها شامل موارد زیر هستند :

  • VFD (یو پی ‌اس تعامل بینخطوط)
  •  VI ولتاژ مستقل
  • VFI (تبدیل مضاعف آنلاین)

به این سه نوع یو پی اس توجه کنید . این سه نوع اخیرا به واسطه مجریان انجمن ارتباطات پیشرو در فضای یو پی اس معرفی‌شده‌اند .  در این نوع ها در واقع رقابتی وجود دارد که این رقابت حاکی از این است که همه ی دستگاهها بصورت یکسان تولید نشده است و این موضوع بسیار پر اهمیت می باشد . اگر به یو پی اس تبدیل مضاف انلاین دقت کنید متوجه می شوید که به علت دریافت برق متناوب ،  و تبدیل نیروی باتری به جریان متناوب برای مصرف دستگاه‌ها ، شارژ باتری مانند جریان مستقیم برای بسیاری از دستگاهها در اولویت می باشد .

بررسی یو پی اس

با توجه به مواردی که در این قسمت بیان کردیم وقفه ای در صورت اتلاف نیرو وجود نخواهد داشت ، این موضوع به دلیل این است که باتری دست نخورده می باشد .

درواقع،این امکان وجود دارد که  برای تعدادی از دستگاه‌های الکترونیکی ، در مرکز داده نوع خاصی از یو پی اس مانند  تبدیل  مضاعف آنلاین ضروری باشد . با توجه به تجربه ی که داریم باید بگوییم سیستم های مخابراتی نیازمند  تبدیل انرژی (نیرو)  می باشند .

در سیستمی که ما از آن استفاده می کردیم ، برای دفاتر ما پست های صوتی را ارائه می نمود و با توجه به دلایلی در صورت تغییر جریان یوپی اس از جریان متناوب به باتری، تشخیص نوسانات عادی برق از حساسیت زیادی برخوردار می باشد . البته با توجه به تجربه ی که در این سال ها کسب کرده ایم برخی از سیستم های که حساس هستند به تهویه برق نیاز می باشد .

ما تلاش کرده ایم که در مقابل واحد یو پی اس  تجهیزاتی را برای تهویه برق قرار داده ایم. این وسیله جز یکی از وسایلی است که نیروی بسیار قابل اطمینان و همچنین تمیز تامین می کند و در علاوه بر اینها مستلزم سربار باقدرت بالا برای انجام آن می باشد .

در این قسمت لازم است که در مورد کوچکی و بزرگی دستگاهها در مرکز های داده پی ببریم و همچنین به کارکردهای دستگاههای یو پی اس با عملکرد بالا اشاره کنیم زیرا برخی از تجهیزات یا لوازم با تعامل بین خطوط و تعدادی دیگری از آنها با با تبدیل مضاعف آنلاین کار می نماید . می‌توانید از طریق یو پی اس  اگر که از نیاز بود به کارایی یا بهره‌وری بیشتر نیروی برق دست‌یابید.

وظایف UPS یوپی اس

وظایف UPS یوپی اس

یو پی اس ها در حالت عادی یک باطری دارند که با استفاده از جریان برق شارژ می شود ولی هنگام نوسانات و قطعی و یا افت برق یو پی اس منبع رایانه را از برق شهری به باطری خود منتقل می کند این انتقال در کسری از ثانیه صورت می گیرد بطوریکه رایانه قطعی یا نوسان برق را احساس نمی کند و همچنان به کار خود ادامه می دهد.

وظایف UPS

مدت پشتیبانی یو پی اس ها با توجه به نیاز و موارد استفاده آنها متغیر می باشد.یو پی اس های کوچک متصل به یارانه با پشتیبانی 5 دقیقه باعث می شود کارهای معلق در رایانه به اتمام برسد بدون اینکه لطمه یا آسیبی به برنامه های جاری در سیستم برساند ولی در کارخانجات،موسسات یا ادارات بزرگ مدت پشتیبانی افزایش می یابد تا کارهای موجود در مدت زمان بیشتری به اتمام برسد.

دراین یو پی اس ها دیگر باطری داخلی وجود ندارد و با توجه به نیاز،تعداد معینی باطری بیرونی به یو پی اس متصل می گردد.

همچنین با توجه به اینکه جریان در باتری یو پی اس DC می باشد،یو پی اس هنگام وصل به لوازم خانگی یا رایانه توسط مبدل خود جریان را از DC به AC تبدیل میکند.

در یک کلام یو پی اس به رایانه اطمینان خاطر می دهد که از جانب برق شهری نگران قطعی نوسانات و اختلالات نباشد.

http://finetco.ir/وظایف-ups/