یو پی اس ایران

یو پی اس | باتری | یو پی اس apc

یو پی اس ایران

یو پی اس | باتری | یو پی اس apc

معرفی سیستم های برق اظطراری ups

دستگاه های UPS  برای مقابله با خطاهای شبکه برق AC طراحی و تولید میشوند .

این تجهیزات برای محافظت از سخت افزار های الکترونیکی مانند رایانه های شخصی و تجهیزات مخابراتی استفاده میشوند که در آنها وقفه یا قطعی برق میتواند باعث از دست دادن اطلاعات و اختلالات تجاری شود .

واحد یو پی اس در اندازه های مختلف متفاوت است بعضی ها برای طراحی چند ولت آمپر طراحی شده اند تا یک رایانه را به قدرت برسانند و واحدهای بزرگتری هم در حد چند مگا ولت آمپر برای مراکز رایانه ای ، کارخانه های بزرگ صنعتی و مراکز بیمارستانی و …. طراحی و ساخته میشوند .

یو پی اس چیست؟

یو پی اس (UPS ) همان مخفف کلمات Uninterruptible Power Supplies میباشد یا به عنوان منبع برق اضطراری و منبع برق بی وقفه شناخته شده است .

یو پی اس یک وسیله الکترونیکی است که برای حفاظت تجهیزات الکترونیک حساس از قبیل سیستم های مخابراتی . بیمارستانی . صنعتی و…. در برابر اغتشاشات از جمله نویز و قطعی برق مورد استفاده قرار میگیرد .

 

جهت رسیدن به این هدف مهم UPS  دو کار مهم انجام میدهد :

1_ افزایش کیفیت برق ورودی مصرف کننده های حساس با از بین بردن نویز و نوسانات برق شبکه یا کاهش اثرات آنها .

2_ ایجاد یک سیستم پشتیبان مطمئن هنگام قطع برق شبکه .

 

یک سیستم یو پی اس از چهار قسمت اصلی و مهم تشکیل و درست میشود :

  1. مبدل AC  به DC ( یکسوساز ) و شارژر باتری
  2. باتری
  3. مبدل DC  به AC ( اینورتر )
  4. کلیدها

نحوه کارکرد یوپی اس در ساده ترین ساختار به این صورت است که مصرف کننده از برق شبکه تغذیه میشود و هم زمان شارژر باتری موجود در سیستم UPS را شارژ میکند و به محض اینکه برق شبکه قطع شود یا از کیفیت مطلوب را از دست بدهد اینورتر بلافاصله با تبدیل ولتاژ DC باتری به برق متناوب AC توان مورد نیاز مصرف کننده را بدون ایجاد وقفه تامین میکند .

سیستم های مدرن یو پی اس به سه تکنولوژی تقسیم می شوند: آنلاین، لاین اینتر اکتیو و آفلاین


منبع : 

http://taimazups.com/what-is-ups/

دوربین مداربسته چه کاربردهای دارند؟

کاربردهای دوربین مدار بسته

کاربردهای دوربین مدار بسته : یکی از اصلی ترین کاربردهای در سیستم های حفاظتی می باشد اما نمی توان گفت تنها کاربردشان به همین قسمت ختم می شود زیرا کاربردهای دیگری مانند نظامی ، صنعتی ، فضایی ، کنترل ترافیک ، تصویربرداری نامحسوس ، ارتباطات و .. دارند .

 

پیشگیری از ارتکاب جرایم :

در بسیاری از موارد برای پیشگیری از ارتکاب جرایم  از جرایم رانندگی تا جرایم جنایی از دوربین مداربسته استفاده می شود . البته امروزه استفاده نامحسوس از دوربین های مخفی بسیار رواج پیدا نموده است. مثلا می توانیم به دستگاههای خود پرداز اشاره کنیم که برای شناسایی جرایمی مانند وارد کردن تصادفی رمز عبور کارت اعتباری به کار گرفته می شود .

با توجه به آخرین آمار های نشان داده شده از  شهرهای بزرگ انگلستان و آمریکا ، حدود 51 درصد ار تعداد جرایم پس از نصب دوربین مداربسته در پارکینگ کاسته شده است . میزان کاهش جرایم در فرودگاهها به 23درصد و دیگر مرکز های عمومی با 7 درصد  کاهش روبرو بوده اند.

 

 

کاربرد صنعتی

در بسیاری از کارخانجات صنعتی که در برخی از مرحله ها و محیط ها حضور فرد خطرناک است یا دشوار و غیر ممکن می باشد از دوربین cctv استفاده می شود مانند کارخانه های شیمیای و نیروگاههای هسته ی .

در مرکز های صنعتی از دوربین های اسکن خط تولید و دوربین های حرارتی بسیار استفاده می شود.

 

کنترل

در بیشتر کشورهای جهان برای کنترل نمودن ترافیک وسایل نقلیه از دوربین های مداربسته استفاده می شود . همچنین برای کنترل ترافیک در خیابان ها و ارسال اطلاعات به واسطه جی پی از به رانندگانی که می خواهند از مسیر خیابان ها عبور کنند.

یکی از کاربردهای که دوربین های مداربسته در کنترل وسایل نقلیه دارند تحت نظارت قرار دادن تصادف ها و شناسایی نمودن جرایم رانندگی می باشد . در آخرین دستاوردهای دوربین در این حیطه شناسایی پلاک خودروها می باشد.

 

امنیت نقل و انتقلات

در بسیاری از نقل و انتقالات عمومی از دوربین های مداربسته برای جلوگیری از حوادثی استفاده می شود که ممکن است خارج از دید صورت اتفاق بیوفتند.

مثلا در متروها ، اتوبوس ها و قطارهای شهری برای اینکه ورود و خروج مسافران کنترل شود از آن استفاده می شود.

 

منبع :https://b2n.ir/46460