یو پی اس ایران

یو پی اس | باتری | یو پی اس apc

یو پی اس ایران

یو پی اس | باتری | یو پی اس apc

یو پی اس و طرز کار آن

یو پی اس و طرز کار آن

امروزه میتوان روشهای مناسبی برای حفاظت سیستم  کامپیوتر در برابر مشکلات برق شهر  استفاده کنید. اما هیچ روشی مثل استفاده از یو پی اس یا یک منبع تغذیه نمی تواند ازسیستم شما یا سایر تجهیزات در برابر مشکلات برق حفاظت کند. اهمیت وجود یو پی اس  زمانی بیشتر می شود که  شما یک سرور یا کامپیوتر گران قیمت دارید. یک یو پی اس مدارات خاصی برای حفاظت در برابر نوسانات ناخواسته برق ورودی و کنترل ولتاژ آن دارد. و از باتری برای حل مشکل قطع برق یا افت بیش از حد ولتاژ که سبب از کار افتادن موقت دستگاهها می شود استفاده می کند. که در کل این مجموعه را تغذیه پشتیبان می گویند.

یو پی اس دیتا سنتر

انتخاب یک یو پی اس خوب به عوامل زیربستگی دارد:

  1. یو پی اس را برای چه منظوری مورد استفاده قرار می دهید.
  2. مصرف انرژی آنچه محافظت می کنید عامل دیگری است که در خرید یو پی اس نقش مهمی ایفا می کند.
  3. برای خرید یو پی اس چه میزان می خواهید خرج کنید.

آمپر-ساعت واحدی که بوسیله آن ظرفیت یو پی اس یا مقدار انرژی که به شما می دهد بیان می شود. به عنوان مثال یک یو پی اس 30 آمپر ساعت می تواند دستگاه شما را با جریان 2 آمپر به مدت 15 ساعت یا با جریان 5 آمپر به مدت 6 ساعت تغذیه کند. توجه به این نکته الزامی است که میزان جریان را مصرف دستگاه تعیین می کند پس زمان تغذیه برای یک یو پی اس بسته به میزان مصرف دستگاه شما دارد.  بدیهی است در صورتیکه زمان بحرانی که به یک منبع تغذیه احتیاج دارید کوتاه باشد می توانید از یو پی اس با آمپر-ساعت کمتر و در نتیجه ارزانتر استفاده کنید. البته یک محدودیت هم در این زمینه وجود دارد و آن این است که جریان یو پی اس شما باید از کل برق دستگاههای شما بزرگتر باشد.

خیلی از کشورهای منطقه آسیا ، اروپا و آمریکا به تولید یو پی اس مشغولند و هرچه زمان میگذرد به افزایش می یابند.ولی در ایران بیشتر شرکت ها به واردات یو پی اس مشغولند تا تولید یو پی اس.سهم بیشتر واردات در محصولات یو پی اس در بازار ایران مربوط به کشور چین است که یو پی اس هایی با توان های مختلف و کیفیت های متفاوت وارد بازار ایران میشود. یو پی اس هایی که در کشور ایتالیا و فرانسه و آمریکا تولید میشود از کیفیت و توان های بالاترری برخوردار می باشد.

امروزه یو پی اس های توان پایین با قیمت ارزان متعلق به کشور چین می باشد و یو پی اس های با توان بالاتر از  100KVA خیلی کم در شرکت های چینی تولید می شود در حالی که یو پی اس های با توان بالای 100KVA تا 800KVA بیشتر در کشورهای اروپایی تولید می شود که دارای کیفیت بالا می باشد . بنابراین در صورت نیاز به کیفیت بالا با IP بالا، باید در کشورهای اروپایی به دنبال آن گشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.